Moje HTPC i nie tylko

Takie tam…

Automatyczny restart tvheadend

leave a comment »

Czasami (np. po chwilowych zakłóceniach sygnału TV) zdarza się, że tvheadend używa 100% procesora i przestaje poprawnie pracować. W takim wypadku najlepiej zrestartować serwis.

Ja ustawiłem w cronie skrypt, który co minutę sprawdza proces tvheadend

W /etc/cron.d utworzyłem skrypt check-tvheadend:

SHELL=/bin/sh
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin

*/1 *  * * * root     /home/dg/bin/cron-check-tvheadend.sh

A w katalogu /home/dg/bin umieściłem:

cron-check-tvheadend.sh

check-service.sh

Efekt: co minutę sprawdzane jest czy proces tvheadend działa – jeśli nie to jest startowany. Jeśli działa, to jest mierzone ile zajmuje czasu procesora. Jeżeli kilka pomiarów w odstępie paru sekund wskazuje na przekroczony limit, to serwis jest zatrzymywany (w razie potrzeby zabijany) i startowany od nowa.

 

Written by Admin

13 Listopad 2011 @ 21:22

Napisane w Uncategorized

Skomentuj

